El passat divendres 9 de maig ens va visitar uns dels fundadors de bitlonia.com, en Josep Lluís de Gabriel. Durant la seva xerrada, ens va parlar de diversos temes diferents com són, el marketing 2.0, publicitat en Internet i cercadors.
El marketing 2.0 és un succés què està creixent a un ritme molt accelerat tot i que en aquest país encara no estigui massa ben vist. Amb l’evolució d’Internet i la interactivitat, el marketing per Internet apareix com una alternativa al comerç marketing convencional. L’evolució que ha patit el marketing a la xarxa, ha fet què la relació venedor-consumidor sigui més interessant, ja que apareix la interactivitat. Per tal de que aquest marketing sigui profitós, uns s’aprofiten dels altres i els altres dels uns. La forma de vendre no és la mateixa en aquest medi que en els altres, els molt recursos multimèdia que poden aprofitar i les diferents maneres que tenen els venedors per fer atractiu i eficient el seu producte són innumerables. Un exemple d’això, el podem trobar a la pàgina de nike on podem personalitzar les nostres bambes, on el consumidor també participa en certa manera en el producte i el fa més atractiu.
L’aparició de publicitat a Internet és pot ser un dels punts més fluixos d’aquest nou mitjà. Tot i que Internet avarca gairebé tots els recursos multimèdia que coneixem, la publicitat no ha acabat d’integrar-se del tot bé, la por dels empresaris a invertir en un mitjà el qual no coneixen molt, fa que la inversió en publicitat sigui lenta.
En aquest moment, aquest mitjà, està patint un gran creixement en quan a nivell de consumidors mentre que altres medis, estan patint una davallada. Internet es consumeix diàriament, en el treball o a casa, i la publicitat que hi apareix estàs obligat a veure-la, no com en la televisió que en els anuncis aprofites el temps per fer altres coses.
La facilitat en que es propaga la publicitat per Internet és un altre fet que les companyies han de tenir en compte alhora de triar aquest medi per realitzar la seva publicitat. La publicitat es propaga més ràpidament i arriba a més consumidors per aquesta via que per altres vies més convencionals, i és que no podem oblidar que a través d’Internet ens és més fàcil arribar al producte que ens estan venent que mitjançant altres mitjans, podem accedir a les pàgines web d’allò que es fa propaganda i decidir si el volem o no.
És cert que per realitzar una bona campanya publicitària via Internet, ens hem de preguntar com podem fer aquest producte atractiu i com ens hem de ficar dins d’aquest món, quina posició hem d’adoptar i com, hem d’estar preparats per la competència, hem de reforçar les nostres armes i no quedar-nos enrere quan a recursos multimèdies.
L’altre tema que vam tractar a la visita, va ser el tema dels cercadors. És cert que no només existeix google, també existeixen altres cercadors com altavista, yahoo, etc..., però google és el més conegut i utilitzat. Aquest cercador tipus crawler, ens mostra dos tipus de resultats diferents: els resultats naturals (SEO), i els resultats patrocinats (SEM).
Aquest resultats naturals tenen com avantatge que al llarg del temps aporten resultats creixents, fan que la marca tingui una bona imatge i són els millors en la relació de visites que passen a ser clients.
El altres, els patrocinats, són aquells en que les empreses paguen als cercadors i apareixen en pantalla coma resultats. Totes aquestes avantatges dels naturals, són inconvenients per els patrocinats.
Com ens posicionem en bon lloc en els resultats naturals? Per això hi ha dos tipus de factors que i influeixen: els externs i el interns.
El externs són tots aquells que donen popularitat a la nostra web, són: indexabilitat, page rank, presencia sectorial, grau d’indexació i avaluació qualitativa i quantitativa dels enllaços externs
Els interns són aquells que afavoreixen als robots la indexació de la web, són: el pes de la pàgines, la utilització de fulls d’estil, Javascript o Flash, títols, metatatgs, densitat keywords, compatibilitat amb els navegadors, enllaços trencats, i l’eliminació de tècniques il·lícites de posicionament.
dimecres, 14 de maig del 2008
Visita d’en Josep Lluís de Gabriel: fundador de bitlonia.com
Publicat per Antonio Redondo a 16:54
Etiquetes de comentaris: Publicació electrònica
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada