El passat dia 16 d’abril vam tenir la oportunitat de visitar el Capgròs de Mataró. Durant la visita, diversos membres d’aquest setmanari, ens van explicar qui eren, que eren, que feien, com ho feien, per on es movien i d’on provenien. A més a més ens van explicar les característiques i els orígens de la premsa gratuïta.
Això últim va ser el que més em va sobtar, personalment desconeixia que Mataró fos una de les ciutats punteres quan a aquest tipus de premsa es refereix. Tant el “Capgròs” com el seu gran competidor, “El Tot Mataró”, tenen un número de tirades molt gran, oferint a un nombre molt important de lectors el seu setmanari.
Altre aspecte que voldria destacar de la visita, és la evolució que ha patit aquest tipus de premsa. En els seus inicis, la premsa gratuïta només es dedicava a publicar anuncis d’empreses, això feia que el número de lectors que consumien fos reduït. Amb el pas del temps i fins ara, les informacions que apareixien en aquest tipus de publicacions, van passar a ser més interessants, ja que combinaven la publicitat amb la informació d’esdeveniments i notícies, que havien passat en la ciutat.
Un altre fet destacat d’aquest tipus de premsa, és la funció educativa que fa. Tot i que la seva finalitat no és la d’ensenyar, els dos setmanaris potents de Mataró, han ajudat a molta gent, ja siguin immigrants o no, ha aprendre un idioma, el català, ja que les seves publicacions sempre han estat així, i no en un altre.
Per últim, voldria esmentar, la revolució que ha suposat Internet per aquest setmanaris i per aquest tipus de premsa gratuïta. Aquest avenç tecnològic, ha fet que les notícies que les empreses publiquen cada set dies, puguin estar disponibles gairebé instantàneament. S’ha passat d’un setmanari a un diari. A més a més amb molt més recursos ja que la xarxa ens permet moltes més possibilitat que el paper. Tot i això, la publicitat no ha acabat d’integrar-se massa bé a Internet, i és un fet que caldrà millorar, ja que la publicitat és qui fa possible aquestes publicacions.
Això últim va ser el que més em va sobtar, personalment desconeixia que Mataró fos una de les ciutats punteres quan a aquest tipus de premsa es refereix. Tant el “Capgròs” com el seu gran competidor, “El Tot Mataró”, tenen un número de tirades molt gran, oferint a un nombre molt important de lectors el seu setmanari.
Altre aspecte que voldria destacar de la visita, és la evolució que ha patit aquest tipus de premsa. En els seus inicis, la premsa gratuïta només es dedicava a publicar anuncis d’empreses, això feia que el número de lectors que consumien fos reduït. Amb el pas del temps i fins ara, les informacions que apareixien en aquest tipus de publicacions, van passar a ser més interessants, ja que combinaven la publicitat amb la informació d’esdeveniments i notícies, que havien passat en la ciutat.
Un altre fet destacat d’aquest tipus de premsa, és la funció educativa que fa. Tot i que la seva finalitat no és la d’ensenyar, els dos setmanaris potents de Mataró, han ajudat a molta gent, ja siguin immigrants o no, ha aprendre un idioma, el català, ja que les seves publicacions sempre han estat així, i no en un altre.
Per últim, voldria esmentar, la revolució que ha suposat Internet per aquest setmanaris i per aquest tipus de premsa gratuïta. Aquest avenç tecnològic, ha fet que les notícies que les empreses publiquen cada set dies, puguin estar disponibles gairebé instantàneament. S’ha passat d’un setmanari a un diari. A més a més amb molt més recursos ja que la xarxa ens permet moltes més possibilitat que el paper. Tot i això, la publicitat no ha acabat d’integrar-se massa bé a Internet, i és un fet que caldrà millorar, ja que la publicitat és qui fa possible aquestes publicacions.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada